fredag 24 augusti 2012

London

Förra veckan var jag i London...... eller vänta lite ska rulla tillbaka bandet lite...... I maj var vi ute och åt på Kock och Vin i Göteborg. Efter en fantastisk middag avslutade vi med en avce, vi frågade vad de hade och vips så stod hela deras barskåp på vårt bord. Jag fastnade för en bourbon som jag aldrig hade sett förut än mindre hört om. Glaset fylldes och avsmakades. Det var som att det spratt till i munnen, smaklökarna gjorde volter ett oerhört välbehag spred sig i kroppen och det sista jag tänkte var "honom ska jag ha!". Efter restaurangbesöket beslöt jag mig för att försöka leta upp denna dyrbara flaska med dess ädla droppar. Tog många timmar men tillslut fann jag den på en nätsite. Är inte så bevandrad i hur det funkar det där med att beställa från utländska företag till Sverige så jag vågade mig inte riktigt på det och eftersom vi var mitt uppe i en flytt tänkte jag att jag kunde vänta en stund. Senare ringer min syster och frågar om jag inte ska följa med henne till London och tänker att här har jag min chans att köpa flaskan i London istället, det fanns visserligen andra motiv till att följa med men såg detta som en bonus......

Rullar fram bandet igen.... förra veckan var jag i London med min syster på en mini semester. Här fick jag chansen att leta efter den eftersökta flaskan. Vi gick från vinkällare till vinkällare och letade och letade men inget hände antingen var den slut eller så skulle de få in den igen långt efter att vi hade åkt hem. Sista chansen - vi passerade Harvey and Nicoles där jag ser att de faktiskt har en matavdelning, jag säger till min syster att vi går bara snabbt upp och kollar om dom har den och hon följde snällt med. Högst upp i ett litet krypin hade de sin shop för alkohol och längst in i denna shop stod den och det finns inte bara en flaska utan tre stycken!!! Jag stod med två flaskor och värderade hur länge jag kan leva utan mat och bestämmer mig sedan att jag får dricka en flaska väldigt väldigt sakta....

"Oh Pappy my Pappy" - Pappy van Winkle 20 yrs family reserve
Imorgon styr vi ner till Skåne till Bosjökloster slott för att gå på Skånska Jakt- och Fiskemässan, förhoppningsvis ska vi få lite tid över så att vi hinner med en sväng ner till Kivik också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar