lördag 25 augusti 2012

Jakt- och fiskemässa på Bosjökloster

Jo rå så att... då har man varit på Jakt- och fiskemässa på Bosjökloster. Det var meningen att det skulle vara en matmässa där också men den måste jag totalt ha missat för det enda jag såg var en massa viltkebab och en förvirrad kock på en scen. Han skulle tillaga fågel men det blev fisk och precis när han skulle börja kom blåsorkestern och frågade om det var okej att de spelade en stund, det skulle bara ta en halvtimme. Javisst inga problem sa kocken (som redan var försenad tjugo minuter sen innan), satte han in colan i kylen och gick av scenen. Och så var det med den matmässan. Men men det kan inte alltid gå som man har tänkt sig. Jakt biten var helt okej väldigt mycket marknad väldigt lite mässa och tyvärr var fiske delen försumbart liten. Efter att ha irrat runt i tre timmar utan egentligen ha hittat något av större intresse ramlade vi på allt vi egentligen ville ha på vägen ut. Jag fick mig ett helt nytt parterings sätt som jag är väldigt nöjd med, ska bara skaffa mig en anledning att använda det. På hemvägen plockade vi upp en höna som blev en fantastiskt soppa som avnjöts framför vår 17 tummare i den gröna sammetsoffan där vi kunde följa med Mr Bean på sin resa genom Frankrike. Nej nu är det dags att ta tag i disken.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar